SHEIN на стоковата борса с надежда за оценка от 90 милиарда долара


Китайската компания Шейн, се надява на оценка от около 90 милиарда долара за евентуално първично публично предлагане на стоковата борсата в САЩ, съобщи Bloomberg News в понеделник, цитирайки хора, запознати с въпроса.

Шейн е основана в град Нанкин през 2008 г. от Крис Сю, роден в САЩ предприемач и специалист по оптимизация на търсачки. През годините Shein се превърна от евтин китайски търговец на облекло, в глобален онлайн моден гигант, покачвайки продажбите си от 10 милиарда долара през 2020 г. (според Bloomberg) до колосалните 100 милиарда долара през 2022 г.

Най-голяма търговска точка на компанията е ниската цена на дрехите, които се доставят до повече от 150 страни и региони по света, обслужвайки жени в тийнейджърска възраст. Бизнес моделът работи като Amazon – разрастващия се онлайн пазар обединява около 6000 фабрики за облекло в Китай под марката на Shein, докато вътрешен софтуер за управление събира почти мигновени данни за това кои артикули се продават и кои не, за да повиши видимо популярните артикули. Според разследване на „Останалата част от света“ Shein е добавял някъде между 2000 и 10 000 индивидуални стила към своето приложение всеки ден между юли и декември 2021 г.

Дрехите са представени и в изчистени рекламни кампании, управлявани от главния офис на Shein. Компанията е наляла милиони в кампании в Google и Facebook, рекламни сделки и дори риалити шоу в социалните медии, водено съвместно от Khloé Kardashian. Но центърът на нейната маркетингова стратегия е използването на инфлуенсъри и техните видеоклипове #SHEINhaul: компанията си партнира с безброй микро-знаменитости, модни блогъри и състезатели в риалити шоута, които показват своите доставки на Shein. Съобщава се, че компанията е работила само с около 2000 индийски инфлуенсъри, преди индийското правителство да забрани приложението през 2020 г. като ответен ход срещу Китай.

SHEIN дамска блуза в кафяво с дълъг ръкав